Lycklig!

Det gick verkligen bra igår när vi gick ut på en promenad med hundarna, alltså finnspetsen och stövaren! Micke och Ida fick komma ut för att vi skulle skapa ett störnings moment, i vanliga fall brukar dom hundarna skälla som bara den på Ida, eller jaa alltså på allt som har fyra ben skäller dom på. Nu va dom knäppt tysta, dom blev chokade och glada, de va dom som gick med hundarna!


Sen gick vi en sväng på byn, då vi bara skulle gå, visa vart hundarna ska gå, inte långt fram och dra utan på sidan, eller jag skulle vilja att dom helst gick lite bakom i början, de gick också bra, fast stövaren hade lite mer problem än finnspetsen.


Om ca 2 veckor ville dom att vi skulle komma tillbaka och kolla till dom, de längtar jag till.


Jag och Magda fick låna hundarna och någon dag när som helst för att träna Rambo, Och Rambo har verkligen kommit lång nu! De är så himla skönt att se när träningen hjälper.


När asfalten kommer fram ska jag hjälpa en tant med hennes pudel, då ska vi ut och gå

Kommentarer
Postat av: Anna

Nä :/ vi har inte kvar honom.. Jag kände att jag inte hade tid att ge honom den träning,aktivering han behövde nu då jag är gravid .. och de lär ju inte bli mer tid över när Kiddo kommer till världen! Så han fick flytta till en ny familj med en äldre New foundlad i familjen! tror de blev bäst så..



Det är vår Golden kille som lossar så fruktansvärt med hår! Så nu ska jag kolla på tradera om jag hittar nån :)



Du verkar himmla duktig me hundar Btw ! Kul att se.

2009-04-02 @ 17:59:33
URL: http://ab0o.bloggspace.se
Postat av: Linda

Vi fick nå problem med några betalnings anmärkningar som inte skulle försvinna förrän om två år.. men nu ha vi komme på ett sätt så de kanske löser sej ändå =) Så nu är det bara å vänta å se =)

2009-04-02 @ 18:03:05
URL: http://sandberg.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

hihi, tack! ^^ Hon/han kommer i maj, den 11e är det beräknat men de lär väll knappast bli då :b



Ne precis, vi kände oxå så.. jättejättejobbigt!! Men han fick de ju betydligt mkt bättre, så man får trösta sig med det! & vi har ju kvar 1 iaf :)



Åhåå! Så kul. Vad hjälper du med? Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag skulle kunna aktivera Baltazar på ett lättsamt sätt nu när jag inte orkar så mkt! För långa promenader orkar jag inte längre :/

2009-04-02 @ 18:10:09
URL: http://ab0o.bloggspace.se
Postat av: Anna

Jaa de är ungefär 6 veckor kvar! Inte så länge ;b

det känns vill jag lova! hihi..



Jo jag har kört lite sök med honom, och han gillar det verkligen, och är duktig! Brukar köra lite godisgömmor här hemma, och gömma kopplet när vi är ute i skogen! Nu har han dock blivit förbannat lat, och letar med ögonen ist för nosen :p Men de kanske är som du säger, att de funkar så nu för det är vinter!



Klickerträning har jag kört lite på honom, har klickat in honom iaf! Men har svårt att komma på övningar att göra med klickern!!

2009-04-02 @ 21:03:12
URL: http://ab0o.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0