Flicka eller Pojke?

Människor världen runt har alltid trott att de kan förutse vilket kön bebisar får - det finns trots allt 50% chans att det stämmer! Här kan du läsa vad folktro i olika länder har sagt om saken. 

Hittade det hära på internett, få väl se om de stämmer..



Du kommer att få en pojke om...


• din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut. (Ingen aning) 

• du bär magen "framåt" (Nej) 

• du bär bebisen långt ner (Nej) 

• du blir vackrare under graviditeten (Nej tycker inte jag iallfall)

• du inte var illamående de första tre månaderna (Haha ja mådde super illa länge ju)

• högra bröstet är större än det vänstra (Nej)

• dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut (Ingen aning)

• du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött (Hmm.. ibland vill jag ha det) 

• dina fötter lättare blir kalla  (Neee tror inte det) 

• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar (vet ej)

• du får torr hy (Har jag, men jag tror det beror på vintern) 

• du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt nummer (Vet ej)

• du fått tjockare och blankare hår under graviditeten  (Ingen skillnad)

• håret på benen växet fortare under graviditeten (Haha ingen aning)

• du lättare får huvudvärk (ja)

• du sover med huvudet mot norr (Ingen aning) 

• du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem (Har inte provat)

• du sover på vänster sida (Ingen aning) 

• din urin är klargul (Har inte kollat) 

• du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad (Ööö?? minns inte....)

• du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök (Tror jag väll inte)

• om ditt förra barns första ord vad "pappa". (Mitt första nu ju!)




Du kommer att få en flicka om...



• din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut (Ingen aning) 

• du är rund runtom, inte bara framåt (Jaa)

• du bär bebisen högt (Jaa)

• du inte alls blev vackrare under graviditeten (Känner mej mest bara tjock)

• du var illamående de första tre månaderna (OJAAA)

• vänstra bröstet är större än det högra (Haha jaa)

• dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut (Ingen aning)

• du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis (Ibland, om de ska vara godis är det choklad och saltlakris!!)

• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen (Ingen aning)

• din hy är mjukare än vanligt (Nee verkligen inte) 

• du är mer känslosam än vanligt (Haha jaa)

• du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem (Ingen aning)

• du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befruktad (Heheh vet inte)

• du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök (Vet ej)

• du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal (Vet ej)

• ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten (tror det är samma)

• du sover på höger sida (Vet ej)

• du sover med huvudet mot söder (Vet ej)

• din urin är mindre klargul (Haha vet inte)

• ditt förra barns första ord var "mamma". (Mitt första nu)

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag säger som jag sagt redan från början, jag tror det är en liten tös.

2010-03-30 @ 18:27:43
Postat av: Elinor

Man kan också koka en gädda, plocka ut ett speciellt ben som finns i gäddans huvud, kasta det över vänster axel och vips! Om benet landar med den plattare sidan upp så blir det en flicka. Hamnar benet däremot med en "pinne" uppåt (tanken är nog snopp) så blir det en kille. Jag tror mamma brukade kasta benet 3 gånger och så tar man det som det blir mest av. Däremot minns jag inte hur tillförlitligt detta test var...

2010-03-31 @ 15:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0