DET ÄR INTE SANT!!!!!!!!!

Alltså Marie skulle gå hem och jag skulle följa med henne hem med min hund, vi går och pratar då ser jag en mellan stor hund (mindre än min hund hon är en schäfer och större än Maries hund som är en japask spetts) komma springande mot oss, lös, hundens skall låter verkligen osäkert!

Hunden springer bakom våra hundar och försöker hugga Aquila (Maries hund) i baken, alltså hunden "biter" och springer bort, gör så kanske 2 ggr, jag ber Marie ta upp sin Auqila för att hon inte ska bli skada och ber henne hålla i Ida, sen ställer jag mej mellan marie, hundarna och den lösa hunden, jag säger ett schhh ljud, sen springer hunden upp till ägaren som stått och ropat hela denna tid. jag ber Marie stanna med hundarna ochj ag går upp för att prata med ägaren.


- Du måste ha mer koll på hunden, säger jag när jag går upp mot henne, inte uppkäfftigt bara säger det,

hon har inte fått fast hunden och den försöker att springa ner mot hundarna igen! Automatiskt Hoppar jag framför den lösa hunden, 

- Du kan ju för f*n inte sparka hunden säger hon!

Jag blev shockad(hmm... vet inte hur de stavas) och lixom tänkte va!!!?????

sen sa jag att jag inte sparkade hunden eller att jag inte ens försökte, 

-Jooooo! jag såg ju de!!

Då börja de hela!! jag blev ARRRG!! 

så jag upprepade nej de gjorde jag inte, kan du vara snäll att hålla mer kolll på din hund, den högg faktist mot den mindre hunden!

Gissa vad kvinnan klämmer ut ur sej!!

-Jaa men de va då ditt fel!! du kan ju inte ens läsa av hunden! 

Ööö... jo tänkte jag, det är en osäker hund som har lätt att övergå till ilska..

Nu har hon fått fast hunden, 

- Jag ska visa dej att min hund inte är elak och att det är din hund som är osäker,

Nu när jag kom fram närmare henne känner jag att hon luktar alkohål! och ser att honär full åxå!! På en onsdag? 

Hursomhelst ska hon visa att hennes hund inte är elka och börjar gå ner mot våra hundar!  

- Lägg av säger jag! jag vill inte att du ska gå fram med din hund mot dom 2.....
 
-Det är ditt fel och jag ska visa det funkar!

Jag försökte stoppa henne men de gick inte.
Så jag tar Ida som aldrig visat någon agrivisitet mot andra hundar, enda gången jag hört henne morra är när hon drömmer. Ställer henne snett bakom mej. Auqila är på backen,
den osäkra hunden står och gömmer sej bakom ägaren, skäller sitt osäkra skall, hon håller fortfarande på att tjata om att det är mitt fel. 

Hon säger: Du kan ju då inte ens tyda en hund!  säg va de är för kön!

ööö.... tänkte jag igen!!? vad har det med att jag inte kan tyda en hund?? ajja hon ju full!!
så jag gissar....         
- En hanhund!
-Ha! du ser du kan ju inte tyda hunden det, är faktist en tik!
Jag kan släppa lös henne så kan du få se att hon inte är nå farlig!!
- Nej gör inte de!!! säger jag.

Hon gör såklart det och sen springer hunden runt bakom Marie(detta händer fort) och biter Auqila igen!! Springer fram biter och springer bort.. ca 2ggr igen... Då blev Ida arg! ´Hon som jag aldrig sett arg akäller ett skarpt skall mot hunden, hon blev nog arg för att hon bet Auqila!!

Jag fösöker ställa mej mellan hundarna säger till hunden igen schhh.. å då är det ju jag som skapar probelmet igen... enligt henne..

Nu när hon står och säger att de är mitt fel( det va mycke tjafs därimellan åxå) tänkte jag.. hur ska jag få henne att gå härifrån???

Så jag håller med henne så här lagomt överdrivet..

- Aaaaaa säger jag.
-Ditt fel!! säger hon.
- AA visst.... Säger jag igen.
då börjar hon gå..

Jag som inte kunde hålla det inne klämmer ur mej: Om det händer igen så måste jag göra nått åt det!

- JASSÅ!!!! SÅÅÅÅÅ NU HOTAR DU MEJ!!?? skriker hon stannar upp går några steg mot mej igen men sen hon går iallafall bort...

Vi börja gå, MEN tror du inte hunden kommer igen fösöker bita Auqila igen, och springer bakom Ida, men hunden ger sej mera på Aquila. så jag och marie stannar upp...

Kvinnan försöker kalla in hunden, den springer osäkert rundt henne vill inte alls komma henne nära..

Äntilgen säger hon: ja nu kan jag förstå att min hund är osäker, de gör nu, jag förstår jag att hon är det! 

NÄMEN GRATTIS!!!! GRATTIS KVINNA!!! Tänkte jag... tror jag.. eller sa jag de?? hmm.. minns inte...

 Men iallafall, hunden springer från henne, vi står still.

- om ni står still får jag in hunden. sägr hon..

Efter ett tag får hon in hunden kommer fram till mej igen och säger att alltär mitt fel! 

- MEN GÅ IN MED DEJ !!! OM DU GÅR IN OCH VI GÅR VIDARE!!!!!!! Säger jag

-Ja äntligen är vi överäns om nått!! Tyckte hon..

Och ÄNTLIGEN  går hon!!!





Alltså att det finns sånna folk!!!!

ajja de va meningen att jag skulle gå och lägga mej men jag va helt enkelt för arg!!
Är det forfarande men känns mycke bättre nu när jag har fått skrivit av mej:D


Kommentarer
Postat av: Mariiiie

Ja blev värsta skakis när hunden va på aquila! Usch, få typ ryningar ja ba tänk på de :S De é ju min Älskling de handlar om!

2008-12-11 @ 02:05:26
URL: http://iceblink.blogg.se/
Postat av: Emily

Men va! Vem var det då? Och vad var det för hun? Jag hade ju smällt på kärringen, vilken idiot!

2008-12-11 @ 09:20:28
URL: http://duagava.blogg.se/
Postat av: Emily

Sv: Nej faktiskt ingen träningsvärk, jag är ju stålkvinnan you know! :-) Kommer du och kollar på Luciashowen på sön?

2008-12-11 @ 10:58:37
URL: http://duagava.blogg.se/
Postat av: Jessie

Om Aquila va uppe i famnen är det självklart att hunden biter henne. För biter hon Aquila och kommer undan med det så vinner hon eftersom Aquila är "över" henne men endå mer sårbar i famnen!

Sånna saker är aldrig hundens fel. Hunden kan ha reagerat av frustration eftersom hennes matte va onykter och hade inte kontroll över hennes egna känslor eller kroppsspråk pga själva fyllan.

Jag kan HELT OCH HÅLLET förstå att ni gjorde som ni gjorde och i en sån situation är det rätt av er. Men händer det igen så anmäl det. För sånt där kan vara jätte hemsk för en ovan hundägare och dom finns det gott om! Starkt jobbat tjejer! :)

/Maries kompis

2008-12-11 @ 14:09:02
URL: http://jjames.blogg.se/
Postat av: allis

HAHAHA, vilken surkärring! seriöst, ofta man gör så. he va väl ett fyllo..

2008-12-14 @ 23:57:07
Postat av: Idamari

Seriöst. Vilken kärring.

2008-12-18 @ 15:38:29
URL: http://maire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0