hundcoachen..... på tv4+.........

Alltså fyy vad frustrerad jag blir på en del hundprogram typ som hundcoachen!


Jaa en sån person som ska få visa på tv hur man "tränar" att bli av med tex dåliga vanor.
Nu va det en Jack russel som skulle hoppa upp på en skoter, hoppa ner, bita i den och skälla på den, i alla fall så han Fredrik Steen ska ju då "träna" hunden så att den inte beter sej så.


Han började bra: jag bestämmer när hunden får hoppa och hoppa ner från skotern, ja de är helt klart rätt, så han bjuder upp hunden då han sitter på skoter och hunden hoppar upp fint, sen så ska hunden inte få komma ner förrän han säger att hunden får gå ner, Fredrik kliver av skotern säger stanna klart och tydligt dra lite i kopplet och hunden stannar, sen bjuder han ner hunden och hunden hoppar ner.


MEN sen när han ska få hunden att sluta skälla när skotern är på, då kastar han godis till hunden, han är så stressad och ska lugna sej.... HALLÅ!!! GODIS??? Du berömmer ju hunden??
Och hunden blir inte helt lung, sen säger han att hunden ska hoppa upp på skoter när den är på och han ska lära hunden att sitta lugnt och stilla på skoter när han kör, för att ägaren ville det, de är ju en självklarhet. ,ur gör han då, jo hunden sitter nere på marken och gnäller när han säger Varsågod hoppa upp! Öööööö!!!!!!!! Du hunden va inte lugn! Ne inte nog med det så när dom sitter inne och prata efter hela "rehabiliteringen" så säger han, du har ju en Terrier en mycket bra terrier, men vi måste komma ihåg att det är en terrier, ja de håller jag med om! Terrier är lite mer att jobba med! (Jag vet min Mormor hade en sån, och jag va den enda som kunde träna hunden och jobba med den, och hon va den enda som lyssnade på mej, jag vet att alla terrier inte är lika varandra men terrier är en terrier), i alla fall så sa han : och det vi också måste komma ihåg är att han är 8 år gammal! Då stod jag inte ut länge jag fick magont jag ville skrika på Cesar!!! HALLÅ DU DÄR JÄTTE "BARA HUNDTRÄNARE"  det spelar absolut ingen roll hur gammal hunden är!! Till och med jag har tränat hundar som är gamlare och det går lika bra att träna dom! Ordspråket: Det går inte att lära en gammal hund att sitta. är bara en MYT! Det går jag vet!



Ne jag klarade inte av mer, sen ringde Emelie och va upprörd också, eller inte lika mycket men hon reagerade och ringde till mej, berättade om den andra hunden han "hjälpte", men de ska jag inte skriva om, såg det inte själv och dessutom kommer det isåfall att bli ett mycket långt inlägg!  


Ne tackar gudarna för Cesar!! Han är helt enkelt bäst när det gäller hundar rehabilitera dom, utbilda människor!


Ne nu ska jag ut med Ida, jag har seriöst ont i magen efter att sett de programmet och då är det illa!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tackar =)

2009-03-31 @ 11:05:43
URL: http://sandberg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0