Hundar hela kvällen! :)

Vilken kul dag! Först gick jag till arbetsförmedlingen och prata lite där, efter det gick jag till Emily och va med henne vi åt glass, försökte att söva Nikki (som vi lyckades med till slut) och prata. Sen ringde en tjej som Emily sa ville ha hjälp med hennes hund, eller jag hade ringt tidigare men då svarade hon inte och ringde upp.


Vi träffades på en gång, hon har en bordercollie som "vallar " billar, de är faktiskt ganska vanligt att just den rasen gör så, jag har sett fler hundar som har det problemet(inte bara bilar), så vi gick i samhället när det va som mest trafik, hon blev lugnare och lugnare, till sist så brydde hon sej inte. Ägaren frågade va jag hade gjort med hunden, hehe det är så roligt när det går bra. Hon hade även fått hjälp av andra men det hade inte hjälpt, hoppas att det jag har hjälp henne med håller i sej.

Nu ska jag ha den hunden på lördag och bara gå med den och lära känna den bättre, sen ska vi träna mera.  


Sen ikväll så hade vi en liten hundträff, jag och 3 till träffades och tränade hundarna, nu ska vi lägga upp en plan på hur vi ska träna hundarna och få se hur det går!

Ikväll tränade vi att stanna kvar med störningsmoment och inkallning, sen började det och att regna så mycket så vi avslutade.

Jag känner i min hals att det börja göra ont, hoppas verkligen inte att jag blir mer sjuk nu, va kanske lite dumt att vara ute idag hela dagen.. men jag trodde att jag va frisk..


Kommentarer
Postat av: Emily

Vad kul att det gick så bra med den!

2009-05-07 @ 21:08:41
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: emelie

Så kul att ha någon att träna med :) Här verkar ingen intresserad...

2009-05-08 @ 21:49:21
URL: http://emelieonikita.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0