Jag blev lite nervös. Men jag kunde inte komma på nått fel.

Igår skickade jag ett sms till ägaren med borde collien, jag skrev och frågade hur det gick med henne,

Hon ringde mej och sa: Du hunden har ju blivit värre! Hon har aldrig varit såhär förut!


Ojojoj tänkte jag!


-Men kom hit idag om du har tid?


-Jaa jag kommer nu på en gång!


Okey så hon kom, och jag hann tänka mycke! Jag tänkte på vad det kunde ha hänt om de va mitt fel, fast jag visste att de kunde bli såhär, och jag sa det till henne, att hunden kan bli mycke bättre sen så blir den ännu värre men då är det bara att stå på sej! Och kom ihåg att aldrig bli arg på hunden, för en hund reagera bara, den tänker inte utan reagerar. (Alltså klart att en hund tänker, men de tänker inte 'nu kommer det en bil och nu ska jag vara djävlig och jaga den')


Och hon kom in, sa att hon va arg och frustrerad för att det hade blivit så illa.

Vi gick med hunden (jag höll i kopplet) och det kom bilar, den började som den gjort förut, huka sej i vall ställning, där sa jag till hunden, och efter de gick de ganska bra, så hunden hade fallit tillbaka men de va mycke lättare att få den att sluta bete sej som den gjorde, så hon såg och funderade på om hon gjorde något fel, hon gick med hunden och de gick ganska bra.


Problemet är det att hunden är så van att bete sej så hos henne, att den gör så automatiskt, men jag problemet går att lösa och vi har lite planer!




Annars idag har jag varit med Emily hela dagen! De har varit skoj som vanligt att vara med henne!

Vi va ute på en promenad och åt glass, sen va vi hemma hos henne ett tag och myste med en katt som kom och hälsade på när vi satt ute på balkongen, den gick fram till Ida som om att dom hade känt varandra hela livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0