Mera Border Collie

Promenad promenad och åter promenad , men de har det varit så roligt. 
Alltså hunden som jag har tränat idag har verkligen gjort framsteg.


Från första början va han ju så att han såg en bil, blev den okontackbar, kröp ihop (ni vet som typiskt borde collie sjunker ner  när dom vallar), gnällde och drog i kopplet väldigt mycket.


Det blev ju väldigt bar efter första träningen, men nu idag, wow! Alltså de är ju inte helt bra, nu går hunden fot, alltså på riktigt han går och titta upp på mej, och när det kommer en bil måste jag säga till, men hunden och då den fot påen gång igen.

MEN
problemet är det att det låter som om att jag misshandlar hunden, han tittar på mej och skriker och  gnäller jätte mycket!


Detta har säkert funkat på någon annan alltså att dom har blivit rädd och slutat, men folk få tror va dom vill, jag ger mej inte!


Hehe jag frågade Micke om han hörde hunden? Hehe de gjorde han och han undrade vad jag höll på med ;)


Nu är hunden hos sin ägare igen och vi ska ut på en promenad någon dag vi kan, och se om de har blivit någon förbättring?
Det kan ju vara så att hunden faller tillbaka till sina gamla vanor med sin ägare, men jag tror inte det för hon är jätte duktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0